2 november

2010-11-02 / 11:38:53
jaha då va vi inne i november månad, den bästa anser jag (eftersom jag fyller då) haha!  jag ligger nu i min säng i mora och har det mys, ska snart ta mig ut på en promenad. Jag va ute igår på en powerwalk i mörkret, det va riktigt skönt men lite läskigt också med tanke på att jag inte vet vem nån är här och man vet ju aldrig va de finns för folk men det gick bra ändå!

_____________________

igår morse när jag va påväg hit så ville jag inte hit, jag förstår inte varför egentligen för när jag väl är här så vill jag inte åka hem! jag blir så lugn i mig själv, jag finner mig till ro och jag behöver inte tänka på någon annan än på mig själv och hur jag borde gå tillväga för att komma ur det här. Jag blir starkare när jag varit här men det rasar lika fort när jag kommer hem, för hemma känner jag mig så liten och svag! jag kan inte acceptera mig själv och det är jobbigt, jag vet inte hur jag ska göra för att fåbort dom tankarna som säger till mig att jag inte duger, att jag inte ska få må bra! för det är ju såhär jag mått i 7-8 år och det har blivit som en vana, en rutin i mitt liv att jag ska ha det såhär fast jag innerst inne vet att jag också ska få komma till det där stadiet att jag ska få "må bra". visst man har inte alltid bra dagar, men det är något man får leva med för det är ju så vardagen är! alla människor har sina bra och dåliga dagar, det är en del av livet. jag har levt med att må dåligt i så många år så jag vet inte / tycker de känns fel när jag väl känner att jag mår bra - varför ska det behöva vara så? när jag väl mår bra så vill jag att jag ska känna att jag förtjänar det, inte att jag ska tänka "varför är jag glad för? jag ska inte vara glad". jag är rädd för vad som kommer hända.

sen önskar jag att folk som inte har en aning om vad det här handlar om ska bara va tyst och inte öppna käften! personer (syftar inte på någon speciell) som säger att det här är en "konstig" sjukdom förstår jag mig inte på? varför är det här en sån konstig sjukdom? har ni haft den själv eller? eller att säga att dom inte förstår varför man gör som man gör och behandlar sig själv illa - nä det kanske inte är lätt att förstå eftersom man aldrig har varit i situationen själv men om ni inte vet eller förstår? försök förstå då, läs om det eller försök sätta er in i situationen hur det är att må dåligt, ni kanske någon gång har mått dåligt själv? vill ni höra att ni är knäpp då och att personer inte förstår varför du mår dåligt när du inte har något att må dåligt över... släng inte ur er massa ord som kan såra någon som redan ligger ner! alla har säkerligen mått dåligt någon gång, det är NORMALT! alla är inte perfekt!

många har inte en JÄVLA aning om vad det här handlar om och hur jobbigt det är att vara i den här situationen, det är så mycket mer än bara EN SAK det handlar om och sen, det absolut värsta jag och många fler som är i den här situationen vet och hatar att höra är att ni har mage att säga att ni förstår hur VI känner oss? hur kan ni veta hur vi känner? ni vet inte och ni behöver absolut inte säga det för att vara snäll!! ibland önskar jag att jag kunde få ta mina känslor och stoppa in dom i erat huvud så att ni fick känna på hur det verkligen är och där efter så kan ni säga att ni förstår hur vi känner!

jag är glad för dom jag har, ni finns där för mig och det är det enda som betyder något - bara att ni visar att ni bryr er är det bästa stödet jag kan få! JAG ÄLSKAR ER! ♥
/
Kommentarer!
M säger:

Malin, jag kan inte säga att jag vet hur du känner, för det vet jag av egna erfarenheter nästan är det värsta man kan få höra när man är sjuk. Att folk (inte alla) förstår är skitsnack, det dom möjligtvis kan göra är att Föreställa sig hur andra personer har det.



Det jag skulle vilja säga till dig är att jag ofta tänker på dig, och jag önskar att du en dag vinner över dethär!



Det lönar sig att kämpa

<3<3

Kommenterat - 2010-11-02 / 19:13:33
Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se - allt om bloggdesign!